SPRAWDZONE METODY GENEROWANIA DOBRYCH MYŚLI I EMOCJI

Wszystko zaczyna się od myśli. To pierwszy najważniejszy element równania spełnionego i satysfakcjonującego życia. Jeśli dobrze zrozumiemy jego mechanizm działania to uzyskamy oczekiwany przez nas wynik, którego lustrzane odbicie zobaczymy w jakości naszego życia. Wpływ myśli na jakość każdego dnia jest ogromny i jednocześnie cały czas niedoceniany. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z wartości własnego myślenia oraz jego kluczowego znaczenia w kształtowaniu się naszej osobowości (tożsamość, przekonania, nawyki, życiowe wartości, samoświadomość), a także w rozwoju naszych talentów, zdolności, kompetencji czy budowaniu trwałych i wartościowych relacji. Wynika to przede wszystkim z ich niewiedzy i z faktu, że obecny system edukacji na poziomie szkoły średniej nie poświęca tematyce myśli i ich bardzo znaczącej roli w życiu człowieka praktycznie żadnej uwagi – co za tym idzie nie zaszczepia w młodych ludziach chęci zgłębienia tej fundamentalnej wiedzy, która przekłada się na całe ich dorosłe życia.

Życie składa się z tego, o czym człowiek myśli przez cały dzień” 

Ralph Waldo Emerson.

Prowadzenie pamiętnika – jedna z najstarszych i najlepiej działających metod, dzięki której możemy w łatwy sposób zredukować poziom myśli i uczuć o negatywnym zabarwieniu. Zapisywanie zdarzeń, które wywołały w nas szeroko pojęte zdenerwowanie, pomaga niejako pozbyć się ich z naszego umysłu. Dodatkowo w trakcie pisania mamy możliwość ponownego przemyślenia i zweryfikowania tego co się tak naprawdę wydarzyło. Bardzo często okazuje się, że nasza reakcja nie była adekwatna do sytuacji. To zazwyczaj pobudza nas do refleksji i może przyczynić się do tego, że przy kolejnej podobnej sytuacji zastanowimy się zaczym rozkręcimy w sobie spirale negatywnych emocji (złość, żal, gniew, strach czy lęk). Kluczem w tej metodzie jest systematyczność i szczerość z samym sobą przejawiająca się w obiektywnej, a nie subiektywnej ocenie tego co się wydarzyło.

Dziennik wdzięczności – bardzo dobra metoda budująca zaufanie do siebie i podnosząca wiarę we własne możliwości. Co ważniejsze pozwala w wielu przypadkach spojrzeć na trudną sytuację, której doświadczamy z bardziej optymistycznej perspektywy. Polega na tym, że każdego dnia wieczorem przed zaśnięciem zapisujemy 2-3-4 rzeczy, za które jesteśmy wdzięczni. Mogą to być różne rzeczy czasami bardzo ważne jak zdrowie, miłość, poczucie bezpieczeństwa, dobra praca, ukończenie ważnego projektu, a czasami zupełnie prozaiczne jak pozytywne załatwienie sprawy w urzędzie, udane spotkanie ze znajomym, obejrzenie ciekawego filmu czy przeczytanie wartościowej książki itd. W metodzie tej chodzi o to abyśmy dostrzegali nawet najmniejsze rzeczy, które dają nam zadowolenie, satysfakcje i zauważali to co w życiu osiągnęliśmy, a nie tylko koncertowali się na tym czego nie mamy.

KILKA SPRAWDZONYCH SPOSOBÓW NA REDUKCJĘ STRESU

  • Pozytywne nastawienie do ludzi i otaczającej nas rzeczywistości.
  • Regularny odpoczynek – relaks i wysypianie się mają duże znaczenie.
  • Humor – szukaj okazji do uśmiechu!
  • Dobra energia – ćwiczenia pomagają gromadzić dobrą energię potrzebną do zwalczania objawów stresującego życia.
  • Właściwe odżywianie – wszyscy jesteśmy tym co jemy. Dobre wybory w kwestii odżywiania się stanowią ważny wkład w kontrolę nad stresem.
  • Efektywne zarządzanie czasem — wyznacz sobie cele i ułóż plan działania.
  • Dowiedz się, jakie są Twoje życiowe wartości, dzięki temu będziesz wiedział co jest dla Ciebie najważniejsze, co jest Twoim drogowskazem w podejmowaniu decyzji.
  • Rób więcej rzeczy, które chcesz robić.
  • Spraw sobie przyjemność.
  • Świętuj każdy swój sukces nawet ten najmniejszy mały.
  • Upraszczaj swoje życie.
  • Spędzaj czas z ludźmi, którzy są dla Ciebie ważni, których towarzystwo daje Ci radość i zadowolenie oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • Stosuj medytację lub inną formę odprężenia się i redukcji napięcia, którą lubisz praktykować, bo dzięki niej czujesz spokój.
  • Idź na spacer – wyłącz telefon. Obcowanie z przyrodą daje ukojenie i odpręża — co za tym idzie generuje pozytywne myśli i emocje.
  • Przestań być dla siebie zbyt surowy, doceniaj się za to co robisz dobrego.

Dziękuję Ci za Twój czas i uwagę. Jeśli masz pytania, napisz do mnie, z przyjemnością na nie odpowiem. Jeśli chcesz ze mną popracować nad zbudowaniem Twojej wewnętrznej siły to również zapraszam do kontaktu 😊 Polecam Ci także na mój blog, fanpage i INSTAGRAM, gdzie znajdziesz dawkę wartościowej wiedzy i inspiracji. Kolejny wpis już za tydzień! Pozdrawiam ciepło, Beata Rybak

 

Jeśli spodobał Ci się artykuł, udostępnij go dla innych:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Zostaw komentarz